Açıklama
H2Hybrid Yakıt Hücreli Otomotiv Seti, çalışan bir yakıt hücreli araçla uygulamalı aktiviteler yoluyla bilim ve mühendislik kavramlarını keşfetmek için nihai araçtır. Etkileyici bir donanım, yazılım ve dijital müfredat materyalleri dizisi, lise mesleki-teknik bölümünden üniversite düzeyinde mühendisliğe kadar her alandaki öğrencilere saatlerce aktivite olanağı sağlar.
Arabanın performansının optimizasyonu için yeni çözümler tasarlayın
Enerji yönetiminin üç alanını inceleyin
Hibrit tahrik teknolojisini anlayın ve çevresel etkileri en aza indirmek için çalışın
Veri toplama hakkında bilgi edinin ve yolda ve tezgahta araçtan toplanan grafikleri ve verileri nasıl işleyeceğinizi, analiz edeceğinizi ve yorumlayacağınızı keşfedin
Bir yakıt hücresi sisteminin beklenen performansını ve optimum çalışmaya nasıl ulaşılacağını anlayın
Beklenen performans ile deneysel sonuçlar arasındaki farkı keşfedin
Sağlanan Hydrostik Pro kartuşunu hidrojenle şarj etmek için Hydrofill Pro gibi bir hidrojen kaynağına ihtiyacınız olacak.
Yakıt hücreleri mi yoksa piller mi – yoksa HER İKİSİ mi?
Yakıt hücrelerinin piyasaya çıkıp çıkmayacağını veya piller işi daha iyi ve daha ucuza yapabiliyorken – ve bunu hemen yapabiliyorken – yakıt hücrelerine neden bu kadar çaba gösterildiğini sık sık duyarız. Hatta bazıları yakıt hücrelerinin şimdiye kadarki en aptalca fikir olduğunu söyleyecektir.
Horizon’da her enerji depolama teknolojisinin farklı olduğuna ve oynayacağı belirli bir rolü olduğuna inanıyoruz. Pil – yakıt hücresi çatışması söz konusu olduğunda kazanan yoktur; kaybeden yoktur. Her ikisi de elektrik enerjisi depolama cihazlarıdır ve bu farklı cihazların nasıl çalıştığının özüne iner. Piller, bir yakıt hücresine kıyasla çok küçük bir form faktöründe muazzam bir etki yaratabilir. Ayrıca sağladıkları güç açısından çok daha ucuzdurlar ve muhtemelen her zaman öyle olacaklardır. Şarj verimlilikleri de çok yüksektir, “neden sadece bir pili şarj etmiyoruz” genellikle hepimizin okuduğu veya duyduğu şeydir.
Evet, piller küçük bir form faktöründen çok fazla güç (W) sağlayabilir, ancak çok yüksek bir enerji kapasitesini sürdüremezler. İçerisinde çok sayıda pil bulunan elektrikli arabalar görmemizin nedeni “menzili” etkinleştirmek veya güç süresini (Watt x Saat veya Wh) artırmaktır. Bu nedenle yakıt hücreleri ile piller arasındaki farkı anlamak için Güç (W) ve Enerji (Wh) kavramlarını ayırmak gerekir. Yakıt hücreleri, pillerle karşılaştırıldığında sağladıkları güç açısından daha pahalı olma eğilimindedir ve muhtemelen öyle olmaya devam edecektir. Ancak sağlayabilecekleri enerji miktarı veya güç süresi (Wh) önemli ölçüde daha iyi ve ayrıca çok daha ucuz olabilir.
Buradan çıkarmamız gereken şey, pillerin yüksek akım yüklerini sağlamak için kullanılması gerektiği ve yakıt hücrelerinin kullanılmaması gerektiğidir.
Sonra süper kapasitör var.
Süper kapasitörler, enerjiyi depolamak için özel bir ‘çift katmanlı’ dielektrik kullanır. Bir dielektrik, elektrik enerjisinin depolanmasına olanak tanıyan dahili bir elektrik alanı oluşturan bir tür yalıtkandır. Bir süper kapasitörde, iki iletken arasında bir elektrolit bulunur. Elektrolitin iletkenle buluştuğu noktada, elektrolitin pozitif iyonları iletkenin elektronlarını iterek iki katman oluşturur – biri negatif yüklü, diğeri pozitif yüklü. İki katman arasında, büyük miktarda enerji depolamak için mükemmel olan ‘polarize’ parçacıklar bulunur. Süper kapasitörler, sıradan pillerin on ila yirmi katı arasında güç sağlayabilir ve on ila yüz kat arasında enerji yoğunluğuna sahip olabilir.
Yakıt hücresi üzerindeki güç talepleri çok fazla arttığında, kapasitör yükü hafifletmek için devreye girer. Pratikte bu, yakıt hücresinin araç sabit bir hızda seyahat ederken veya ‘Hız Kilidi’ seyir kontrolü devreye girdiğinde güç sağlamaya konsantre olması, süper kapasitörün ise hızlanma gibi en yüksek enerji ihtiyaçlarını karşılaması anlamına gelir.
Yani kapasitör, hidrojen sistemi hızlanmak için yeterli güce sahip olmadığında güç artışı sağlamak için oradadır, ancak kapasitörlerin sahip olmadığı ekstra enerji kapasitesini sağlar. Kapasitör çok az ve çok kısa patlamalarda kullanıldığından, şarj cihazının tamamen çevre dostu olması fazlasıyla mümkündür. Gerçek ölçekli araçlarda süper kapasitörler ayrıca aracın frenleme enerjisinden (rejeneratif frenleme) elektrik üretebilir ve benzinli alternatiflere göre zaten %50 daha verimli olan bir motorun verimliliğini önemli ölçüde artırabilir.
Hidrojen ve süper kapasitör kombinasyonuyla çalışan hibrit araçlar bir uzlaşma olmak zorunda değildir. Bunun yerine hibritler, çok daha verimli bir sistem yaratmak için birlikte çalışan iki farklı sürdürülebilir enerji türünün sentezi olabilir.
Müfredat
Horizon Enerji Müfredatında neler yer alıyor? Laboratuvar ekipmanı sadece bir başlangıç. Öğretmenlere öğrencilerinin katılımını sağlamak için birden fazla kaynak sağlamak amacıyla Horizon Enerji Müfredatını oluşturduk.
ARAÇ SİSTEMLERİ
Direksiyon ve Tahrik
Aracı Güçlendirmek İçin Elektrik Enerjisi Kullanma
Mekanik Enerjinin İletimi
Enerjinin Hızı ve Tüketimi
Elektrik Enerjisindeki Değişimleri Ölçme
HİDROJENİN ROLÜ
Unde
Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.